Sunday, October 31, 2010

Comment About "Masalah Belajar"


Kindly Bookmark and Share it.
Twitter Facebook Technorati Digg This Stumble Stumble

Salam kepada semua.....Edisi tunai janji setelah saya keluarkan topik Comment About "Anda Ada Problem?" pada 27 September, 2010 yang lalu.....

Berikut adalah petikan Print Screen daripada pengomen setia di blog ini.....SyahrilHafiz [dot] com

Masalahnya adalah berkenaan "Masalah Belajar.."...

Sape kat sini tak penah ade masalah belajar kan....tipu la kan korang2 tak pernah study kat sekolah....tak kisah la sekolah rendah ke...menengah ke....universiti OR kolej sekalipun.....sedikit komen2 di bawah.... ;)

STUDENT 1: Masalah terbesar aku dalam study adalah aku tak pernah di support oleh family aku....camne tu...cuba korang2 bayangkan...ko study...tapi family ko tak support ko....ayah ko cakap, abang kakak ko ambik MEDIC...paling cikai pun ENGINEER...tapi ko hi haprakkkk, ambik Sains Sosial je...ko nak cakap ape????? takkan nak lari jauh2 kot....so aku pesannnn...buang jauh2 ape orang cakap kat ko...study rajin2....tunjukkan bahawa ko boleh walaupun susah camne sekalipunnnn...

STUDENT 2: Dulu...aku takleh nak accept bidang yang ditawarkan kat aku di universiti...susah giler tahap gabannnnn...tapi aku terpaksa terima jugakkkk...tapi dengan EGOnyaaaaa todayyyy...aku nak cakap kat sini...aku berjaya dengan CEMERLANG dalam bidang tu...malas aku nak cakap banyak....lu ade otak kan...lu pikir la sendiri....nak seribu daya...tak nak seribu dalihhhhhh....

STUDENT 3: Family aku miskin.....dulu masa akak abang aku nak masuk universiti...gadai tanah...jual lembu kerbau....sekarang senang je...PTPTN adeeee...dah namanya senang nak masuk Uuuuuu....kerajaan dah bagi macam2 kat ko...ko lagi nak berdalih cakap tu susah la...ni susah la....belajar la weiiii...jangan nak cakap byk masalah plak...ada pahammmm... ???

P/s: Ehhhh...bila aku tengok2 balik STUDENT 1,2 & 3 tu komen macam marah je diorang...hehe...diorang nak suruh study rajin2 tu...jangan cakap banyak masalah itu dan ini k...ANDA di luar sana pernah jadi student kan...soooo....selamat memberi comment.... ;)

9 comments:

TK on Sunday, October 31, 2010 said...

Oh zaman belajar tlh lama kutinggalkan..dah nak pencen pun..hehe
It's the best time in life! Masalah mmg banyak tp kenalah tabah mengharunginya..Be positive always..

Anonymous said...

sy sokong TK..be positive..bidang yg sy bljr skng pon bkn dlm minat sy. tp sy minatkn gak utk berjaya. =)

Unknown on Thursday, November 04, 2010 said...

jangan malas.

Cikgu Jaja™ on Thursday, November 04, 2010 said...

xdinafikan..selalu ad masalah belajar..walau anak tan sri sekalipon ad masalah belajar.. tp semuany terpulang kat nawaitu kita..nk belajar kerana apa, nk belajar yg mcm mana, nk belajar utk ape..

pokokny..berusahalah mencapai sebanyak mana ilmu yg kau mampu..sbb ilmu tu takkan pernah habes..smpy liang lahat pon kite still di aajar utk menjawab soalan munkar n nankir..

maka tuntutlah ilmu for the sake of Allah.. i'Allah semuany menjadi mudah..

zai on Friday, November 05, 2010 said...

problem belajar?
so far, alhamdullilah, xde problem xcukup duit ke, family+frens xsupport ke..

cuma..yg problem besar skrg....malas

syahril hafiz on Saturday, November 06, 2010 said...

hahaha..tq bro..zaman bila ko amik tu eaa..=)
student2 tu boleh pakai..
skank aku amik coourse lain tapi minat lain..
aku rasa boleh bawak..go on je..
anyway benda yang kita belajar sekarang tak semestinya menjamin boleh bawa ke masa depan..so pandai2 lah korang semua mencari sesuatu lain dari yang lain..^_^

HaiDa HiDa on Saturday, November 06, 2010 said...

pengalaman masa study adalah yang paling indah... macam2 ragam kawan2 dapat kita kenal.. kalau kt sekolah dulu biasa je lah.. kawan2 pn sekitar daerah yg sama.. lepas tu terus smbg belajar kt kolej n universiti.. Alhamdulillah sokongan kuarga tak pernah putus.. dari segi bidang plak, dulu mmg x pernah kenal ict tu apa.. dapat tawaran terus terima.. atas usaha dan kesungguhan, Alhamdulillah semuanya berjalan ngan lancar.. pasal bergadai ni plak, mula2 nk masuk belajar, mak mmg bergadai gak.. tpi bila dapat pnjaman, saya bayar balik duit mak.. terima kasih byk2 kat kuarga, kawan2, cikgu2 dan pensyarah2..

muyukerukatika on Sunday, November 07, 2010 said...

keluarga segalanya,otak dan mentality kene betol.doa dan perintahnya jangan ditinggalkan insyaallah apa yang tak minat boleh jadi minat dengan hendaknya. :D

eyDa on Friday, November 19, 2010 said...

stgh2 student skang ni byk maen2..bkn nk bljr sgt, enjoy je yg byk..
duit ptptn byk hbis kt len..bkn sume yg cmni, ssape yg xjd cmni alhmdulillah la.. ^^v

Post a Comment