Wednesday, June 30, 2010

Comment About "Nak Itu"


Kindly Bookmark and Share it.
Twitter Facebook Technorati Digg This Stumble Stumble

Setelah lama ghaib dalam dunia blogging ni...kali ni terasa NAK ITU.....

Kalian sumer mesti ade NAK ITU jugak kan.....

NAK ITU bagi saya di sini adalah saya NAK BERBLOGGING....anda pulak bagaimana...???? Anda NAK APE...??? ;)















Luahan 1: Mak, Jamil minat sangattttttt nak masuk kelab tomoiiiiii....bleh la mak...Jamil nak belajar tomoiiiii...please...please....

Aku Komen: Bukan senang nak jadi seorang mak ni kan...jap anak nak tu...jap anak nak ni....ape2pun....pandai2 la bersedia dengan benda2 gini k....ape salahnya tunaikan je permintaan baik dari anak2 kannnnnnn....tapi jangan plak kasi GREEN LIGHT bila anak nak smokinggggg....bila anak nak pi clubbinggggg....guna akaiiiii k...

Luahan 2: "Aku dah nekad...aku dah nekad nak lari dari rumahhhh....aku sayangkan Boyfriend aku....aku nak sehidup semati ngan dia...kasih sayang aku hanya untuknya......"

Aku Komen: Hakkk tuiiiiiii....banyak la ko punya sehidup semati...bongok punya orang...berpada2 la wei....ko ingat bahagia sangat ke buat camtu ?? takdak akai kaa...gini la senang gua nak cakap kat lu....gua BET potong jari la kalu lu bahagia indah di kayangan angan2 lu tu....hakkkkkk tuiiiiii....

Luahan 3: "Saya planning nak kawen ngan Salmah ayah..ayah kasi tak..??"

Aku Komen: Ringkas je kannnnn ayat di atas tu...tapi susah bebbb...cuba korang2 wanita di luar sana suh boypren korang cakap camtu kat family diorang...kompom sejuta dalih-dalih kannnn...takdak duit lagi...tak bersedia lagi...tak stabil lagi...macam2 lagi la...bagus pe kalu kawen...best pe...janji pilih yang betul2 k...jangan silap pilih pulak...




















Hemmmmmm...tu baru tiga je tu contoh....korang2 mesti lagi la banyak NAK something kan...ape kata sharekan ape yang korang NAK kat sini...mana tau tak tersengaja ade orang yang baik hati nak kasi kat korang2...hehehe... ;)

P/s: Selagi termampu ni...selagi terdaya ni...tak salah nak manjakan diri dengan memberi sedikit ruang pada diri kita untuk dapatkan ape yang kita nak kan...yang penting...pilihan kita betul... ;)

Image Source:

29 comments:

faezah hannah albaj on Wednesday, June 30, 2010 said...

nak bahagia dunia akhirat.. ^.^

HaiDa HiDa on Wednesday, June 30, 2010 said...

salam semua...
saya pun dh agak lama tak singgah sini.. yg lain2 tu saya rasa biasa jer lah kan tpi yg luahan ke 2 tu mmg orang yg berfikiran tak berapa waras la tu.. saya ckp mcm tu sbb saya dh tgk real.. adik kepada kawan saya sanggup tiggalkan family tuk bersama boyfren dia.. menyusahkan kuarga nk cari satu malaysia ni.. ye lah, kejap sms gtau duk kelantan lagi, pastu cakap lak duk kedah dah.. pastu yg terakhir gtau duk johor dan pahang.. budak2 kan, baru her 15 tahun.. sekolah entah kemana.. family pujuk2 soh balk tuk di kawen kan.. selesai masalah.. selesai ke mcm tu??

buat masa terdekat ni saya cuma pikir NAK tamatkan pengajian dengan jayanya dan mendapatkan pekerjaan yang terbaik tuk bantu family.. tpi kalau leh dapat keje sementara pun best gak tuk tmpung pengajian ni.. (part time job or part time study.. mne2 pn blh sbb kelas cme 2 hari seminggu).. ada saper2 leh tolong tak?? hehehe..

Zinedine Zaiddin on Wednesday, June 30, 2010 said...

Bab kedua memang x leh belah..suka suki dia aje nak lari2 dari rumah. Ingat acara olimpik ke ape lari dari rumah tu..diikutkan sangat laa pasangan masing. Percaya pada janji2 dunia. Hahaha

Unknown on Wednesday, June 30, 2010 said...

kalau tak jahat,sokong.yahh.

XYZ on Wednesday, June 30, 2010 said...

cara nk menangani bdk2 zaman skg dh lain... bdk dlu ikot ckp org tua =)
sekarang kureng sket

SI Gadis on Thursday, July 01, 2010 said...

klu nak sesuatu jgn ikut kn nafsu..yg elok blh di ikut...

cuma sy skrg nak berjaya dalam idup, habeskn stdy, cr kerja, bina keluarga sendri...=p

al-basri on Thursday, July 01, 2010 said...

salam,
sekarang memang dah macam terbalik, orang tua perlu dengar cakap anak-anak...permintaan anak pula semakin pelik.
saya pun nak itu jugak, sekadar nak hidup dengan jiwa yang tenteram..

Centado on Thursday, July 01, 2010 said...

nak itu jugakkkk

aKu NaKaL on Thursday, July 01, 2010 said...

antara kehendak @ keperluan.. x)~

uda on Thursday, July 01, 2010 said...

salam..
anak2 sekarang mcm2 nak.. pening kepala mak bapak.. nak memenuhi setiap permintaan..

Malwana on Thursday, July 01, 2010 said...

salam..

luahan ke-3.. kalau wat tanpa preparation memang hancus..ada ke yg bleh kawin free skang?

nak kawin lari pun (tidak digalakkan) kena guna duit,, (T.T)

tapi yg memang dah wajib kawin n mampu, still teragak2 nak kawin, cepat2kanlah buat benda baik ni,,

Rafi Harumin on Thursday, July 01, 2010 said...

saya pun nak itu...... 'nak tulis komen'..

apapun, yang pentingnya.. apa yang kita 'nak itu' tu sesuatu yang bermanfaat

eyDa on Thursday, July 01, 2010 said...

ank kne phm jugak keadaan mak bapak, jika mak bapak tgh xde duit ke hape ke..
n mak ayh jugak xsemestinya mengikut semua kemahuan si anak.. =)

Melanau Blogger on Thursday, July 01, 2010 said...

lama saya tak kesini.
mengharaplah ikut kemampuan dan jgn lebih-lebih.

butterflies Lovers on Thursday, July 01, 2010 said...

lama xnmpk?
rindu beb..hehehe :P

ha aku nak.. nak org ramai2 lepak kt blog aku..
dsbbkan nih dunia blogging kan?
so tuh jek yg aku nak...
nak org ramai2 baca potpetpotpet aku di blog~ :)
sekian..maceh hehehe (^_^)

didi dido on Thursday, July 01, 2010 said...

saya pown nak.
nak blogging sampai pengsan XD

shima on Friday, July 02, 2010 said...

nk tambah duit...lagi..

light 0F happiness on Friday, July 02, 2010 said...

salam tuan rumah :)

saya pun ade bnyak benda yang diidamkan hehehe
lama x komen2 blog ni
sepi tanpa bicara, skrg dah update balik
keep it up!! :)

ArenaBetting.com dukung fair play FIFA world cup AFSEL 2010 on Saturday, July 03, 2010 said...

aku mau koman apaan ya...kagak ngerti..hehehehe

mohon dukungannya aja ya...dalam kontes SEO ArenaBetting.com dukung fair play FIFA world cup AFSEL 2010

TK on Saturday, July 03, 2010 said...

Mlm tadi..Nak Brazil menang tapi dah kalah..
Pagi ni nak makan roti canai..
Above all...Nak bahagia dunia akhirat juga serta hidup diberkati..

White Bird on Saturday, July 03, 2010 said...

sayangkan anak tak semestinya turukan segala kehendaknya..

kan lain lak jadinya..

Buat anak pulak,jgnla mintak bukan-bukan

kesian kat mak ayah tu..

intai2 sikit mak ayah penat cari duit,

masa tu mampu buka mata anak

muyukerukatika on Sunday, July 04, 2010 said...

nak bahagia dunia akhirat jauh dari segala petaka.

ArenaBetting.com dukung fair play FIFA world cup AFSEL 2010 on Friday, July 09, 2010 said...

anak yang baik ialah anak yang selalu nurut dan menegrti akan ortunya,,janganlah pernah memaksakan kehendak

mizzura on Friday, July 09, 2010 said...

yuhuuu..saya pun ada macam2 nak.. nak jugak..nak jugak..walaupun kadang 2 ada orang tak setuju...pun dalam hati tetap rasa nak jugak..

tapi kena selalu bersabar jer..sebab tak semestinya kita akan dapat..tak semestinya yang kita nak tu baik untuk kita.. so...rilex je..jgn terlalu stress untuk itu..

ツbieaz@bie Azreenaツ on Friday, July 09, 2010 said...

bdk2 sekarang tak mcm dulu... nak itu ini tanpa memikirkan keupayaan ibubapa adusss...

nosembilanbelas on Friday, July 09, 2010 said...

la ni..aku nak rilek..penin kepala, Dr..nak macam2..klas mula minggu depan..penin3

syahrilhafiz on Friday, July 09, 2010 said...

nak senang diakhirat
dan juga didunia.
insyaALLAH..

pengumpulblog on Saturday, July 10, 2010 said...

saya pun nak itu. Hik....dunia sekarang macam-macam. Yang penting kalau nak itu mestilah yang yang positif.

Mohd Shahrul Hafizi on Wednesday, July 21, 2010 said...

Manusia mana yg pernah puas. Tiada. Termasuklah dgn diri sendiri. Ada je nak itu dan ini (dan masih tak dapat-dapat lagi). Huhuhu.

Post a Comment