Sunday, May 30, 2010

Comment About "Jangan Nak Compare"


Kindly Bookmark and Share it.
Twitter Facebook Technorati Digg This Stumble Stumble

"Apeee laa derrrrrrrrrr.....dia jahat derrrrrr.....dia kaki kencing derrrrrrrr...."

"Baik ko ambik akuuuuu....aku lagi baik dari dia derrrrrrrr...."

Ewah...Ewahh...Ewahhhhhhhhhhhhh....aduuuhhhhhh....muka luuuuuu OK derrrr...tapi mulut luuuu macam longkang derrrr.....gaduh ade brannnnnnn ke derrrr...???

Ishhhhhh....jom share-share isu compare-compare nihhhhh.... ;)
















Derrrrr 1: You nak kat dia..??? Nape la lahanat tu jugak you pilihhhh....dia kaki kencingggg...kencing merata tuuuu....pancut sanaaaa...pancut siniiii....nape la ngan you nihhh...iii kan aderrr....pilih la iiii....

Pengomen 1: Oiiiii.....ni kira baik la aku panggil ko "Oiiiii" jerrrr...kalu ikutkan ati ni nak je aku panggil ko "BAxx" jerrrrr...sabar2......aku mencarut karang cakap aku tak reti BERBUDI BAHASA la pulak kannnn.....abis yang koooo pi canang2 aku, baik sangat ke camtu...??? hebat BAxx BAHASA lu derrrrrr....

Derrrrr 2: I lebih suka kat uuuuu...u baik....u pandai pujuk iiiii....u pandai ambik ati iiii....tak macam my-ex.....harammmmm langsung FAIL....kalu dia pi ambik ujian tahap keromantikan....kompom dapat 0%....bukan macam uuuuu....orang macam u la i nak....

Pengomen 2: Cair dan bahagianya awekkkk cakap camtu weiiii....sonok-sonokkkkk....dia cakap aku lagi better weiiiiii....memang aku pandai ambik ati dia pun.....[FULL STOP] Weiiiii....sikit2 nak compare....puji2 jugakkkk...yang ko ni junjung tong sampah tiba2 cakap diri ko tu pandai itu....pandai ini...awek tu duk compare ko la ngokkkk....kepada awek di atas....gua rasa lu hebat...lu hebat cairkan lelaki...TAHNIAH..!!!

Derrrrr 3: Mat, aku nak mintak pendapat ko ni....antara Scha dan Marsha (Nama adalah rekaan semata-mata)...mana satu ek sesuai ngan aku ko rasa..??? dua2 body mantap bebbbb...dua2 manja bergetah melekat kat aku dowhhhhh...mana satu aku nak pilih nih Mat....tolong aku Mat...

Pengomen 3: Ikan kembung...ikan siakap...ikan segar...pilih2...ikan-ikannnnn....ko ingat pilih pompuan macam pilih ikan kat pasar ke derrrrrr...mana ko tuntut ilmu BODOH camni derrrrr...mantap2 jugak...bergetah2 jugak...meh sini kalu nak rasa MANTAP dan BERGETAH ke tak penendang selipar jepun aku nihhhh...panggggg karanggggg....
























Weiiiiii...aku sejujurnya nak cakap kat sini...aku paling tak suka orang compare2 weiiii...hangin dan panas semacam je weiiii...nasib baik air penyejuk cap kaki tiga badak ade...nasib baik ilmu di dada ni tinggi...kalu takkkkkkk.....ishhh...sabar2...jangan2....

P/s: Hebat penangan ayat COMPARE-COMPARE nihhhh...diharap anda-anda yang membaca ini jangan emosi tiba2 k...takde gunanya nak emosi2...lagi satu...diharap tiada COMMENT BERBENTUK EMOSI k...hahaha...kalu emosi jugak...tutup blog nih cepat2...

Image Source:

28 comments:

al-basri on Monday, May 31, 2010 said...

salam,
selalunya perempuan ada kecenderungan yang tinggi dalam hal ini,
namun tergantung pada cara berfikir individu itu juga...

itu kata saya, harap2 orang sini tak tersinggung.hahah

butterflies Lovers on Monday, May 31, 2010 said...

hahahaha nk tutup ke blog nih? relax2, jgn emo2~ kiter hidup kena ceria oke~ ;)
chill bebeh~
keep it up~ (^^,)

faezahannah^^ on Monday, May 31, 2010 said...

baikkkk punyaaaa ennnntryyyyyy.... hohoho..

cHEnTa TiKa on Monday, May 31, 2010 said...

suma org ade kebaikan n kelemahan tersendiri..
nobody perfect..
so xperlu nk compare2.. heheheh

Helmet Putih on Monday, May 31, 2010 said...

naper nak compare2? Kan setiap makhluk itu unik....masing2 ada kelebihannya la...tpi kalo ikan aku pilih ikan segar..hahahahaha...:)

XYZ on Monday, May 31, 2010 said...

x payah banding2 semua orang ada kebaikan & keburukan...
nk tengok keburukan tgk & betulkan kt diri kita lu... tapi bila pandang org lain... carilah kebaikan mereka.... jangan cari keburukan...

mesti hati tambah senang leyyyyyyy =)

Syue on Monday, May 31, 2010 said...

sama laa. saya pn tk suka orang compare compare ni, mcm dia tu perfect sgt kan? :OO semua pn sama je, kan kan! setiap orang ada keistimewaan masing masing, so kita tk payah la cakap bukan bukan, kan kan! :)

Zinedine Zaiddin on Monday, May 31, 2010 said...

Secara fitrahnya, manusia cuba untuk mendapatkan yang terbaik untuk dirinya. Sehinggalah pada satu tahap, manusia berkenaan tak mampu untuk melihat perbezaan antara pilihannya lalu terpaksa membanding-bandingkan. Bagi aku, itu perkara biasa.

Cuma sendiri mau ingat lah, dah nama pun manusia bukan kita tahu apa yang akan terjadi pada masa hadapan. Adakah pilihan kita mmg tepat, ataupun sebaliknya...

Elly Emmy on Monday, May 31, 2010 said...

setiap orang ada kelebihan dan kekurangan... ada kebaikkan dan jugak keburukkan.. kalau nak compare jugak, biar laa berpada2... jangan sampai menjatuhkan maruah org lain.. tak baik tu.. dosa

Anonymous said...

ehem..ellis datang lepaskan rindu.. :D

Anonymous said...

ini macam compare mengompare antara lelaki dan perempuan jer...nie yang nak emo nie...hahaha

comparing something ada baiknya juga...tp jalan silap situasi dah lah...beli barang takpe..

Bieaz on Monday, May 31, 2010 said...

tu la xpayah2 nak compare itu..ini..
xader menda yang perfect!!!masing2 ada kelebihan dan kekurangan... :D

syahrilhafiz on Wednesday, June 02, 2010 said...

alah xperlu la nak compare ni, so nak compare pun tengok baik buruk tu dulu..=)


p/s bdk SkemA dah tukar ke link ini, so xde2 dah budak skema..hehe

IDEAlogyc Admin:Al-Hadi on Wednesday, June 02, 2010 said...

wah..susah yg amat nak jumpe yg betol2 ikhlas dlm perhubungan..mcm aku ni pon belom tentu baik sgt...

Unknown on Thursday, June 03, 2010 said...

laa.kalau orang yang suka compare tu dicomparecomparekan baru tahu perasaan kena compare.boo diorang.erkk.

najla'perasan cantek on Thursday, June 03, 2010 said...

aku kadang2 wat gak ayat compare tuh tapi just nak bagi owang naik semangat..compare positif la..contohnye 'ari tu aku ajar budak kat kepong diowang selalu semangat..rajin berlatih n ade kemajuan tiap hari..apsal aku ajar kowang lembab sangat? x semangat lgsung?haa...cam tu lah...aku pk gak diowang terase tapi berkesan gak ayat cam tuh..hehe

muyukerukatika on Friday, June 04, 2010 said...

compare dalm diam sudah karang bukak mulut ngn org lain kita yang kene balik
kene copare balik lagi sakit

Nand Nasyari on Friday, June 04, 2010 said...

mcm biase dengar je ayat2 kt atas tu..hehehehe

shima on Saturday, June 05, 2010 said...

manusia mmg suka nk comparison.dulu mak aku suka kompare kan aku dgn anak org lain.tensen gak kdg..org tu pandai..masak...org tu rajin..
mcm la aku ni mls sgt..hihihi...bila di compare tu yg wat aku jd malasssss...baik duk diam diam..malas nk pk heheh

Melanau Blogger on Saturday, June 05, 2010 said...

kalau kita sengaja compare diri kita dengan orang yang lebih baik, mungkin ada nilai motivasi juga.
tapi kalau kita di'compare2' oleh orang lain, rasa tersinggung pulak. haha...

dayah on Saturday, June 05, 2010 said...

tak sume perfect. xelok compare. just imprve the bes

TK on Monday, June 07, 2010 said...

Yg penting jangan kawin dgn kaki kencing..org yg suka kencing akan terus kencing org..kecuali dia bertobat. I faham lelaki mmg tak suka dibanding2kan..pantang nenek moyang dorang.

Saliha on Monday, June 07, 2010 said...

terpulang sebenanrnyer..kalau compare ke arah positif contohnye..si A ni rajin, aku nak jadi rajin dari die..kalau mcm tu ok je...

light 0F happiness on Tuesday, June 08, 2010 said...

salam,
saye pun x suka kena compare2 nih, kalu orang tu compare kite untk memperbaiki diri kita xpe :)

mizzura on Saturday, June 12, 2010 said...

betul...betul...betul...

Unknown on Wednesday, June 30, 2010 said...

haha.compare lagi.

dayah on Wednesday, June 30, 2010 said...

xperlu compare. just improve yourself derr

Mohd Shahrul Hafizi on Wednesday, July 21, 2010 said...

Selalu jadi mangsa comparison. :(

Post a Comment