Tuesday, April 13, 2010

Comment About "Ko Tu Pompuan"


Kindly Bookmark and Share it.
Twitter Facebook Technorati Digg This Stumble Stumble

Eh...eh...ehhhhhhh........

Ko tu pompuan = wanita = kaum hawa........sedar la diri sikitttt weiiiiii.....

Bukan nak marah ni...jangan salah anggap pulak kkkkkkkkk.....


















Topik ni bukan nak CONDEMN kaum wanita k...saje je nak bangkitkan isu-isu camni...sebab ni kebebasan berblogging kannnnnnnn......

Aku wujudkan contoh2 ayat seperti di bawah...korang2 baca dan hayatilah dalam2 k...sedalam2 maksudnya....

Wanita 1: Aku bukan lembik la weiii...aku tau la nak jaga diri...lagipun aku masuk seni mempertahankan diri...suka ati aku la nak kuar bebas berjalan sorang2 punnnnn...siang ke...malam ke...ko peduli apeeee...

Aku Simpulkan: Kuat sungguh semangat wanita kat atas tuuuuuuuuu...ni jenis hidup masa kecik2 berjalan atas api la kot...pastu air kegemaran dia air panas menggelegak...sebab tu la yang berani sangat tu...ko tu pompuan...hebat2 ko pun...boleh lawan kaum lelaki ke...??? Sekali kena rogol ke...culik ke...Apa komen anda...???

Wanita 2: Mak ni ketinggalan zaman la...mak tu beranak masa zaman kunooooooo...time mak lahir...ape adeeeee...disco xde...pusat hiburan xde...bowling xde...suka ati la saya nak pegi clubbing pun...dunia dah moden makkkkk...seksi2 ni dah jadi trend makkkk...

Aku Simpulkan: Ko cakap camtu kat mak ko ek...anak ape la ko ni...buta hati betol laaaaaa....ko tu ikut nafsu muda ko jeeee...suka sangat ikut kawan2...pendek akal...ko xtau natijahnya nanti...kalu kata dah terlanjur...pregnant...mak ko jugak yang ko cari nanti...pastu ko buang anak macam buang sampah....so ko pikir la dalam2 yerrrr...















Wanita 3: "Mila kenal la sape Danial tu...dia kaya...banyak duit...bawak BMW..."

Aku Simpulkan: Asal pompuan je...mesti ko nak cari laki yang kaya kan...kata ko...harta kekayaan bleh bagi kebahagiaan...memg la bleh bagi kehidupan yang mewah...nak itu dapat...nak ini dapat...tapi ko x hingat ke...sekali laki tu blah...ko nak makan ape...xkan makan rumput ganti carrot kot...makan lempeng buatan ganti pizza kot...ko jangan la nak mengharapkan lelaki semata2 di zaman sekarang ni...ko kena jugak bina kerjaya sendiri wei...jgn duk bawah tempurung je...

Macam2 hal la kan kat dunia nih...pompuan2 di luar sana...berwaspada la anda di luar sana...jangan nak tunjuk hebat...jangan nak tunjuk kuat...jangan nak ikut nafsu muda remaja...

P/s: Comment la ape2 anda nak komen yer...janji unsur2 pendapat dan nasihat berguna untuk semua...

Image Source:

23 comments:

dya on Tuesday, April 13, 2010 said...

perempuan mmg kuat.. tapi kuat tu org tak nampak.. sbb yg kuatnye hati.. sbb tu perempuan boleh jd sgt tabah kalahkan lelaki.. sbb tu jugak perempuan ni sgt emo.. dia ikutkan hati.. hati yg jd traffic light diorang.. and sebab tu jugak perempuan tak boleh nak lawan kudrat lelaki.. sbb kuat perempuan bkn dekat tenaga.. tp hati..

EDDY DY on Wednesday, April 14, 2010 said...

betul tu....aku nak tambah cikit jer pasal pompuan ni..ada tengok rancangan kuruskan badan kat TV 3 tak? Masa gemuk alahai bertudung sampai ke dada bila dah kurus tu...terdedah la plak...xtau la dia dulu pakai tudung sbb gemuk ker sbb agama...berbalik kisah di atas tu..ada ilmu silat skalipun kalau 5 ker 10 ker lelaki terkam and rogol kalah jugak la...yg ni mak bapa kena jaga..pompuan kena hati2..nak kuar ker nak kemana2..jgn degil sangat la...

Fakhrur Razi on Wednesday, April 14, 2010 said...

hak2 btol tuh..
bgus kalau bole pthankan diri..
tapi xsmstinyer bole jer kalau nk kua mlm sorng2 without hesitation..
since manusia skang nih lgik kejam dari natang powng ada =.=

pasai no 2 tuh sbb bebas sgt kowt.. laki powng ad jer cmtuh
so spe la yg nk dsalahkan kalau bkn diri sndri..
pandai2 la sedar diri tuh

M a W a D D a H on Wednesday, April 14, 2010 said...

perempuan skrg bnyk jenis...ada yang macam tu, ada yang macam ni, ada yang berani, ada yang penakut...sebenarnya perempuan ni kena banyak dibimbing sebab perempuan ni lemah, emo...kalau yang sedar, pandai bawak diri, tahu apa yang baik apa yang tak baik tu ok la...selamat dunia akhirat...kalau yang sebaliknya, doa-doa kan lah moga dia berada di atas jalan yang benar....Allah menerima taubat orang yang insaf dan berjanji tidak akan buat perkara-perkara yang tidak baik...Pasal kejadian yang melibatkan kaum perempuan terutamanya samun, diragut, dirogol..aduhhh...sungguh kasihan dan menakutkan...kadang-kadang nak kuar mana-mana pun takut...moga-moga orang lelaki yang tidak berhati perut dihukum dengan hukuman yang sewajarnya...

Centado on Wednesday, April 14, 2010 said...

butullah tu kan
pompuan tetap pompuan dgn banyak keterbatasan kurniaan ilahi..
keterbatasan itu ada hikmah lain yg perlu di cari gali oleh pompuan
bukan menidakkan dan menyama tarafkan diri dengan lelaki

pompuan dan lelaki ada dalam kelas istimewa masing masing yg berbeza...
keduanye tidak sama, sama sekali

White Bird on Wednesday, April 14, 2010 said...

ada benarnya. ppuan tetap pelukan pelindung iaitu laki2

light 0F happiness on Wednesday, April 14, 2010 said...

kisah wanita 1.
salam, sy sokong Dya. kekuatan perempuan memang bukan di zahirnya.tetapi kekuatan kaum hawa itu terletak di tangis dan sendunya. tapi walau macam mana pun, bila nafsu suda menguasai si lelaki, segala tangis dan rayu si wanita tidak akan diendahkannya. berhati-hatilah...

kisah wanita 2.
tak dinafikan, memang ada anak mcm ni.suka hati dia je ckp mak dia mcm tu.haha:D. betul, kita takleh nak ikut nafsu muda remaja je. bila hati dah hitam cmni la jadinye.

kisah wanita 3.
pesanan saya, kita sebagai wanita, jgn la cari suami dek kerana kekayaan duniawi. carilah yeng beriman dan boleh membimbing kita ke jalan Allah insyaAllah. kekayaan duni tak menjamin kebahagiaan di akhirat.

fatint on Wednesday, April 14, 2010 said...

semua wanita2 diatas sebaliknya kepada aku,,
tak semua wanita macam tu..
semuanya bergantung pada pendirian individu tersebut :D

ElyaElmo on Wednesday, April 14, 2010 said...

mcm mcm perempuan zaman sekarang ni....~

mofad said...

salam semua..

apa pun....berbalik pada diri sendiri..bagaimana mereka menentukan hala tuju mereka..adakah kearah yang lebih baik...atau sebaliknya...pilihan ditangan kite...so buat pilihan yang terbaik...:)

ashrafi on Wednesday, April 14, 2010 said...

perempuan tetap perempuan...

butterflies Lovers a.k.a aZzA on Wednesday, April 14, 2010 said...

hebat mne jek sebagai perempuan. ape2 pon seorg wanita masih perlukan pembimbing dari seorg lelaki..

ツbieaz@bie Azreenaツ on Wednesday, April 14, 2010 said...

Posts yang mantap setuju sangat2.

Sehebat mana pon walaupun ada seni pertahankan diri nak tunjukkan lagak...keluar sesuka hati...!!!Tak juga dapat mengalahkan kaum lelaki dah terkena baru teresak2 menangis.Dah perempuan tuh perempuan la juga..

Hal nie selalu kita dengar duk lawan cakap mak..Rasa xnak ketinggalan zaman..nak juga ikut kawan2 terlebeh moden la katakan dah terlanjur kat mak juga dicari.

Tak payah la duk cari lelaki kaya...kaya2 pun kalu tak aman apa gunanya.kekayaan tak kekal lama.

mizzura on Wednesday, April 14, 2010 said...

yanp penting wanita hari ini kena sentiasa berhati-hati dengan apa sahaja di sekelilingnya..sekarang ni macam-macam...risau..

Anonymous said...

Kalau dah tahu perempuan tu tak kuat,kenapa nak aniaya perempuan?
Kenapa sakitkan hati dorang?
Kenapa nak rogol dorang?
Kenapa nak buat itu ini pada dorang?
Kenapa bila perempuan tu jenis yang tak tetap pendirian,lagi dipesong-pesongkan?
Kenapa bila perempuan tu jahil pasal agama,dikutuk tapi tak dibantu?

Disini saya dapat simpulkan,lelaki memang kuat.
Kuat yang menyakitkan.Kuat yang disalahgunakan.
Memang kuat.
:)

najlaygcantek on Thursday, April 15, 2010 said...

kepade sume wanita..pesanan dari saye..kite ni anak orang..bukan anak ayam...so kene jage maruah..jage diri..buat care macam kite nih anak orang..jangan senang2 je nak ikut laki mane2..jangan mudah sgt percaye orang..cume lelaki yg gentlemen je gi mintak izin kat parents kite bile nak kwn ngn kite taw..martabat kite nih tinggi disisi agama..nabi sayang..allah pun sayang...so..jgn la kite plak yg menghancurkan martabat tu sendiri..jage diri bahek2 taw..tutup la part2 yg berharge tu..x yah tunjuk2 kat owang lain..haaaa pk2 dan slamat beramal..

.: Yen Dam0nツ:. on Thursday, April 15, 2010 said...

da tata0 bnk k0men pe da..
sume da ckp eyh.
yen stuju ngan anonym0us tuh!
tehn najlaygcantek.
yep2.

MissXYZ on Thursday, April 15, 2010 said...

pmpn mmg kuat.
tp kne ade batas
kuar mlm2 klu tak urusan jgn kelur.
kalau nak keluar jgk kne berteman(muhrim)
ade sbb ditetapkan begitu...
tah byk lg sebenarnya yg kita semua kne sedar
selangkah pempuan yang belum berkahwin keluar rumah tanpa menutup aurat...
selangkah juga ayah beliau semakin hampir dgn neraka...
selangkah pmpn dah kawin keluar umah tak tutup aurat maka selangkah juga suami dia menghampiri neraka...
kalau cakap sayang jgn wt cam tu =)

.hani fareza. on Thursday, April 15, 2010 said...

manusia sekarang.
mengejar kepuasan semata.
tanpa fikir,apa yang bakal menanti mereka nanti.
bukan sekadar perempuan,kaum lelaki juga.

andai ibu bapa beri cukup didikan agama.
apakah mereka patut disalahkan?
di mana letaknya didikan itu di mata anak-anak?

juan on Thursday, April 15, 2010 said...

em sokong ngn semua statement dlm en3 diatas :)
semua kenyataan 2 bkn nk mmperlekehkn kaum wanita cuma niat y baek xmau wanita teros dpermainkn...masih ada lelaki y mgambil berat ttg kaum hawa ni :)

: bluedianthus : on Friday, April 16, 2010 said...

saya rasa haiwan lebih baik dari manusia yang buang bayi ni...

ashrafi on Saturday, April 17, 2010 said...

boleh rujuk dalam laman blog saya... ada perbandingan antara kasih MANUSIA dengan kahi HAIWAN (yang selalu kita perlekehkan) boleh nilai dari sana dimana 'tak' kita disimpan...

Nurina Malaysia on Monday, April 19, 2010 said...

sedih2...
apa nk jadi dgn zaman skarang nie?

Post a Comment