Tuesday, March 16, 2010

Comment About "Saya Sayang Ibu"


Kindly Bookmark and Share it.
Twitter Facebook Technorati Digg This Stumble Stumble

"Nak..mak tak nak ape-ape dari anak..cukup la anak dah balik jenguk mak ni..".

Senyum lebar seorang IBU @ MAK @ MAMA bila seorang anak balik menjenguknya..

Sedikit tatapan untuk anda semua.."Surat Seorang Ibu"..


"Saya sayang mak..saya cinta mak..saya rindu mak..tapi.......mak dah takde.."

Sedih bila terdengar kata-kata seorang anak kecil yang maknya telah pergi meninggalkannya..


Maafkan saya jika saya menyentuh emosi anda semua..

Saya hanya insan biasa..insan yang selalu merindui mak di kampung..











"Teguhkanlah iman anak2 ku..murahkanlah rezeki mereka..janganlah mereka melupakan kami.."

Mak selalu doakan kita..
















Setakat ini sajalah nukilan saya..

"Mak..terima kasih mak atas segala-galanya..Saya sayang mak.."

P/s: Tinggalkanlah luahan ape yang tersirat di hati anda di sini..doakanlah mereka..call la mak anda "bagi mereka yang masih ada mak" selepas membaca ini..please..saya merayu kepada anda..

Image & Link Source:

68 comments:

Bazilah (^0^) on Tuesday, March 16, 2010 said...

alaaaa.rindu ngan ibu :(

Your Comment on Tuesday, March 16, 2010 said...

BaziLah @ buzZy (^0^): jangan sedih2 k..rindu mak jgk..

TK on Tuesday, March 16, 2010 said...

Mesti mak u jauh ni..Alhamdulillah, bulan ni I ada rezeki jumpa mak 2 kali walaupun saya di terengganu n dia di selangor. Alhamdulillah...Kite sayang mak kite! Sayang mak n senangkan hati dia, insyallah berkat hidup, murah rezeki!

Yours Comment on Tuesday, March 16, 2010 said...

TK: Ya..jasa mak jgn dilupa..mak la segala2..jangan guriskan hati dia..

Yours Comment on Wednesday, March 17, 2010 said...

Jasa ayah juga jangan dilupa..

Disebabkan risau faktor2 emosi akan mengganggu anda..Saya hanya meletakkan link video di sini..

Diharap anda tabah ye untuk menonton video di bawah..

Tajuk lagu adalah "Aeman - Jasa Ayah Dan Ibu"..

http://www.youtube.com/watch?v=MKjRvngSU5I&NR=1

cHEnTa TiKa on Wednesday, March 17, 2010 said...

sy pun sayang mak sgt2 kat mak sy..,
tp tyme sy baca post ni.. mesti mak sy dah tdo kowt.. hheeh
so xley kol dye..
i love my mum n my dad...

Yours Comment on Wednesday, March 17, 2010 said...

tiKa_AkiTa: hehe..esok pagi2 lagi call la mak..hehe..buat mak senyum selalu k.. :)

juan on Wednesday, March 17, 2010 said...

I luv u mum...dad :)

Yours Comment on Wednesday, March 17, 2010 said...

juan: jgn lupa jasa2 mereka..

SyAfaWaNi ♥‿♥ on Wednesday, March 17, 2010 said...

hmm sedey sangat..nak balik~~

Yours Comment on Wednesday, March 17, 2010 said...

syafawani: sabar k..call mak k jap lg..

perasaan manusia on Wednesday, March 17, 2010 said...

love my mom too..
thanks friends for the reminder..
good post

Teroris Cinta on Wednesday, March 17, 2010 said...

wah jadi pengen pulang kampung nech, salam kenal sobat, ku dah follow no 10, ditunggu follow backnya ok...

Malwana on Wednesday, March 17, 2010 said...

Ummi, mama, mak, ka'sa.. T.T

Hami Asraff on Wednesday, March 17, 2010 said...

Salam. Saya juga pernah buat satu entri mengenai ibu! :) By the way, good job! :)

Yours Comment on Wednesday, March 17, 2010 said...

perasaan manusia: sama2..harap mak sihat yer..

Teroris Cinta: salam kenal..later will follow u k..dun forget to call yr mum..hehe.. :)

Malwana: rindu mak ke..hehe.. :)

rizal jabai on Wednesday, March 17, 2010 said...

sayang mak..rindu mak...huu

Yours Comment on Wednesday, March 17, 2010 said...

Hami Asraff: wassalam..thanks fr comment..hormatilah ibu anda.. :)

faizal mohamad twon tawi on Wednesday, March 17, 2010 said...

Syurga dibawah telapak kaki ibu..itu yang diajarkan oleh Nabi SAW kita. simple word tapi sangat bermakna dan tinggi nilainya disisi agama. barangsiapa yang mentaati ibunya selagi tidak melanggar syariat, insyaAllah balasannya syurga.

semua panduan telah diajar oleh Nabi SAW supaya kita tidak sesat dan tejamin kebahagiaan di dunia dan akhirat.marilah kita menuntut ilmu dan beramal

Yours Comment on Wednesday, March 17, 2010 said...

rizal jabai: jenguk2 la mak k.. :)

fmtt: ilmu dan amal yg cukup perlu..baru x lupa tgggjwb.. :)

tricksrex on Wednesday, March 17, 2010 said...

wuuuuu..nak balik umah..

Yours Comment on Wednesday, March 17, 2010 said...

tricksrex: hehe..weekend ni balik la ek kl umah dekat.. :)

Lucy S. on Wednesday, March 17, 2010 said...

rindu dgn ibu. nak balik, tp exam final lom stat, cuti for sure lom stat. uwuwuw~

nich on Wednesday, March 17, 2010 said...

saya sayang mak saya.. sangat ! saya xley nak gmbarkan macam mana saya sayang mak saya.. heheehehe.... tapi saya syukur sebab beliau ialah mak saya..

suka_haha on Wednesday, March 17, 2010 said...

hujung miggu ni blk kg hehehe....

MofizPutra.com on Wednesday, March 17, 2010 said...

sedihnya, rindu kat mak :(

Cikgu Dahlia on Wednesday, March 17, 2010 said...

stay dengan mak...DaHLia sayang mama DaHLia sesangat!!!
selain mama dan adik beradik, dah xde sesapa dah untuk DaHLIa...mama segalanya!!!

nurabbas on Wednesday, March 17, 2010 said...

sebak sebak dadaku

sjaa64 on Wednesday, March 17, 2010 said...

owh....thanks for sharing...
video ini amat mneyentuh hati saya...

rindu mak sgt2....
jap lg nk call
(^_^)

Yours Comment on Wednesday, March 17, 2010 said...

Alynn Notnot: hehe..sabar k..study rajin2..nnti bawak balik result exam yg best kt mak.. ;)

saya: kasih sayang mak kat kita x terbalas..

suka_haha: hehehe..best la dpt balik kmpung..ni mesti umah dekat kan.. :)

MofizPutra.com: jgn lupa call mak nanti..mak pun rindu kat kita jugak tu.. :)

Raji and Yeen on Wednesday, March 17, 2010 said...

huhu btol
sedih ak tgk T.T

Yours Comment on Wednesday, March 17, 2010 said...

DaHLia: best la dia duk ngan mak..bleh jumpa hari2.. :)

nurabbas: sabar k..selalu2 la doakan kesejahteraan mak..ade pluang call la.. :)

jaa sweets: bagus..dah call mak? hehe..mak mesti hepy kan bila kita call dia.. :)

suka_haha on Wednesday, March 17, 2010 said...

pasanglah shoumix tu nnt sng sket sy nk tggl jejak hehehe....

atiqahidrus on Wednesday, March 17, 2010 said...

ala. saya dah la rindu mak saya. :(

mello on Wednesday, March 17, 2010 said...

love my umi so much.. she's the only one that understand me deeply.. cheewaaahh

Yours Comment on Wednesday, March 17, 2010 said...

Fakhrur Razi: sedih tandanya kita sayang kat mak kita.. :)

suka_haha: hehe..ok..nanti saya letak shoutmix k..tq.. :)

Yours Comment on Wednesday, March 17, 2010 said...

tkah: jgn sedih2..mak jauh ek? kita kena hepy2..baru mak kita pun hepy..

mello: pggil umi ek..jgn lupa call umi.. :)

Bieaz on Wednesday, March 17, 2010 said...

nice posts..

Alhamdulilah,sy masih stay dengan my parent (^^,)
sayang sangat2..

MyS on Wednesday, March 17, 2010 said...

touching sunggu...best artikel ni

atiqahidrus on Wednesday, March 17, 2010 said...

(:

Nurcahaya Atikah on Wednesday, March 17, 2010 said...

i luv my mom... saya terlalu sayangkan ibu saya...

Norgadis on Wednesday, March 17, 2010 said...

Sayang mak. Baru semalam jumpa mak...
Esok-esok jumpa lagi...

Yours Comment on Wednesday, March 17, 2010 said...

ツbieaz@bie Azreenaツ: jangan melawan mak k..jaga hati dia selalu.. :)

MyS: sekali-sekala nak bagi hati sebak..camni je caranya nak bagi kita ingat kat mak kita..

tkah: sabar k..

Nurcahaya Atikah: bagus..mak la segala2nya bagi kita..

Unknown on Wednesday, March 17, 2010 said...

latest entry aku pon pasal parents pasal aku tengah homesick huawawawawaaaaaaaaaa

Fia Abas on Wednesday, March 17, 2010 said...
This comment has been removed by the author.
y0y0_p|nk on Wednesday, March 17, 2010 said...

sayang mak jugak...lebih2 lagi setelah diri sndiri bergelar ibu...
baru sedar betapa besar pengorbanan seorg ibu utk anak yg dikandungnye...

SyAfaWaNi ♥‿♥ on Thursday, March 18, 2010 said...

emm sedey:( windunya nak balik~~

Yours Comment on Thursday, March 18, 2010 said...

Norgadis Labuan: wahhh..bestnye dia dapat makan masakan mak.. :)

yatee: hehe..jgn sedih2 k..call mak k.. ;)

y0y0_p|nk: hehe..didik anak2 supaya x lupakan jasa ibu dia..

StarAnise on Thursday, March 18, 2010 said...

waaaaa....sayang makkkk. sy sedih klu bab nih nak2 bila tgok citer2 yg berkaitan ngan mak, meleleh air mate...seolah2 itu terjadi kat kite huaaaaa. klu adik2 sy wat mak sy sedih naik tangan sy hahaha

BLUEDIANTHUS on Thursday, March 18, 2010 said...

nice one..hargai ibu semasa dia masih hidup..:)

kulanz on Thursday, March 18, 2010 said...

memang sentiasa teringatkan mak, walaupun dia sudah tiada..

Saliha on Thursday, March 18, 2010 said...

i luv my mother too

Elya Roza on Thursday, March 18, 2010 said...

sayang mak sayaa......walaupun kadang2 sy pernah terkasar bahasaa ngn diee...tapi die tetapp sabarrrr jee :(

Fizzy on Thursday, March 18, 2010 said...

salam. semasa saya sedang post comment ni,ibu saya berada di sebelah saya. i'm staring at her for awhile. saya cuba bayangkan macam mana kalau saya pergi jauh dan sentiasa merindui ibu n ayah saya. saya masih lagi pelajar sekolah yg tinggal bersama ibu n ayah,mungkin tidak merasakan betapa peritnya berjauhan dgn ibu ayah seperti yang kalian semua rasa. semoga ALLAH kuatkan semangat dan tabah menempuh dugaan pasa masa akan datang. Insya- Allah. Sayang ibu dan ayah juga! :D

Unknown on Thursday, March 18, 2010 said...

salam.. saya skong... hihikhikhik...

sjaa64 on Thursday, March 18, 2010 said...

dh call...sy cari shoutbox xde...
nk ucap thanks kat awk...
baca entri baru sy...
termenangis sy tengok video tu~
(^_^)

Yours Comment on Thursday, March 18, 2010 said...

syafawani: call mak k..cakap kt mak..kl ade cuti..nnti balik..hehe.. :)

StarAnise: bagus la syg mak..nasihat adik jgn bt mak sedih yer..

bluedianthus: yes..time mak kita ade ni la nak tunjuk yang kita syg kt dia..balas jasa dia..

kulanz: doakan mak selalu k..al-fatihah..

luna_e: sayangilah mak selamanya k..

ElyaElmo: mak sabar sbb dia sygkn kita..kita pn kena bsabar ngan dia..byk pengorbanan mak kt kita..x terbalas..

tujuhhariseminggu on Thursday, March 18, 2010 said...

al-Fatihah utk arwah mama... amin... isk isk... :(

Yours Comment on Thursday, March 18, 2010 said...

fiezpizzaa: wassalam..jagalah hati mereka ye..

azwan: jangan lupa beli hadiah hari jadi mak nanti..hehe..

jaa sweets: bagus la kl dh call..shoutmix xde lg..nangis tanda sayang tu.. :)

Yours Comment on Thursday, March 18, 2010 said...

tujuhhariseminggu: Al-Fatihah..hanya doa anak tersayang tanda merindui arwah ibu di sana..

mizzura on Thursday, March 18, 2010 said...

ayah dan ibu..ayah dan ibu..itulah permulaan kami..

Yours Comment on Thursday, March 18, 2010 said...

mizzura: dari kecik hingga besar dia jaga kita..balas la jasa diorg semampu2nya k..

Mohd Shahrul Hafizi on Saturday, March 20, 2010 said...

Your Comment:

Baca taju je dah buat aku sebak. Huhuhu ;(

Yours Comment on Saturday, March 20, 2010 said...

Mohd Shahrul Hafizi: hehe..sebak sekali sekala..sama2 la kita ingat mengingatkan antara satu sama lain..supaya kita tak lupa family kita.. :)

Puteri Mahsuri on Saturday, March 20, 2010 said...

assalamualaikum,

saya sayang ibu saya tapi janganlah kita lupa ayah masih berharga buat kita.ibu dan ayah adalah segala-galanya. Nabi Muhamad SAW pernah ditanya siapa harus kita sayangi (tak beberapa ingat soalannya) baginda nabi menjawab "ibu" lepas itu baginda nabi ditanya lagi siapa orang ke-2 disayangi. "ibu" jaawab baginda nabi. lepas tu ditanya lagi "ibu"jawab baginda nabi. lepas tu ditanya lagi. barulah baginda nabi jawab "ayah".
sungguh mulianya ibu.
semoga ibu ayah dirahmati Allah...

Yours Comment on Sunday, March 21, 2010 said...

Puteri Mahsuri: wassalam..syurga di bawah tapak kaki ibu..ayah pun byk berkorban utk kita..

2R on Thursday, March 25, 2010 said...

sedeynye..tingat mak kt kapg serta merta ni..tiap ari sy dgr nasyik bdk2 tu suka sgt..pe2 pn moga ALLAH kukuhkn keimanan sy utk berbakti pada ibu sy..thks ye

eyDa on Thursday, April 01, 2010 said...

makkkkkk!!!
eyda sgt kt makkk..huuu
sdey sgt...
Smoga mak dimurahkan rezeki & dipanjangkan umur!! AMIN..

Post a Comment